måndag 4 januari 2010

Gott Nytt År!


Nu är det ett nytt år och nya spår. Idag var vi ute och gick i skogen matte och jag och där var det massor av spår. Mest traktorspår men också älgspår och en del andra intressanta djurspår.
Ikväll kunde jag däremot inte hitta några spår för det hade snöat så mycket så det fanns knappt några hjulspår ens. Jag höll nästan på att få hjärtslag också för det dunsade till vid sidan av vägen så jag hoppade säkert flera meter i sidled. Matte sa att det bara var snö som rasade från grenarna ner på telefonledningarna så att dom kom i gungning. Måste dock erkänna att jag blev lite rädd.
Rädd var jag faktiskt INTE på nyårsafton trots smällare och raketer. Jag blev bara arg och irriterad så jag skällde lite men jag vet inte om dom som orsakade det hela hörde mig.
Julklappar fick jag på julafton, en leksak av lillmatte och en nötrulle av matte. Rullen åt jag genast upp och leksaken, som var en snögubbe, lyckades jag slita av armarna.
Nu ska jag sova.

Inga kommentarer: